Sunday, June 13, 2010

desaru

aku baru balik dari desaru semalam..fuhhhh sangat letih.tapi agak menyeronokkan walaupun sebenar nye tak berape best sangat pun!!!
aku gerak dari shah alam khamis tengah hari, mama jemput aku di shah alam..so singgah makan sebentar sebelum memulekan perjalanan.. tapi aku pergi dalam keadaan yang sangat kecewa.. nak tau sebab apa? sebabnya aku tak pegi sign perjanjian ptptn untuk tukar account dari bank mualamat ke bank islam. sepatutnya aku nye nama ada dalam list hari jumaat, tapi pihak kolej  bagi aku buat hari khamis. planning gerak desaru pagi... tapi di sebabkan masalah tertentu, tergendala ke tengah hari. tapi malang nye aku masih tak sempat untuk settle kan hal ptptn.. mati aku..memang lambat la dapat loan macam ni!! so nak taknak next week aku kena settle kan sendiri, pegi ptptn sendiri la kut..entah boleh entah tidak. tawakal je laaa... =((
so perjalanan ke desaru mengalahkan perjalanan ke kelantan sebabnye konvoi ramai-ramai. then bawak orang tua plak kan.. nenek n atuk aku.. warga emas.. so banyak la behenti.. singgah sana cini.. makan... melabur...
hmmmp agak stress gak la..gerak tengah hari sampai sane kul 11 malam!! gile tak gile gak la kan.. naik kematu bontot aku nih.sabar..sabar.. sampai aje LOTUS DESARU, masuk bilik dan terus boooooommm..tido~~ zzzZzZzzz
next morning bangun awal, mandi... grrrgghhhh sejuk.. terus pegi bekfas..lapaaaa gile kut!
then mula la aktiviti kami sekeluarga.. dorang sume swimming..tapi aku tidak.. sebabnya aku takde suit yang sesuai untuk masuk dalam pool tu, so untuk menghilangkan bosan melihat mereka yang asyik berenang ke hulu dan ke hilir, aku mengofferkan diri sebagai camera women.. snap sana..snap sini.. heheheh..
makcik aku,acu baru beli DSLR canon baru.. perghhh geram2..so sendiri nye takde..pinjam orang punye je la kan.pix yang aku snap aku dimasuk kan kemudian sebab pix takde ngan aku.
then main di pantai, bola tampar.. best2.. atuk aku pun join.. gile sporting walaupun dah tua..main bola sepak..menari ramai2, termasuk la nenek aku.. hahahahaha...layan!!! harini first time aku main pool, hahaha..itu pun adik aku ajar.hehehhe..sepbek bola masuk dalam lubang gak.. walaupun tangan aku masih keras, tak reti nak bengkok2 jari aku nih..pengalaman baru dalam hidup aku~ sampai la maghrib.. keletihan.. balik ke bilik masing2. mandi..rehat.. then aku dan adik beradik aku, pakcik aku dan cousin aku melayan opening world cup..agak seronok..bukan cam nak tengok bola..tapi macam masuk club pun ade.. layanan dorang lain dari yang lain..sesampai je dihilangkan welcoming drink..agak cuak aku sebab fikirkan arcohol, takkan aku nak minum pulak kan..selepas dipasti kan oleh pakcik dan adik2 aku..baru aku minum..hahahahha
bengong tul aku~~ so mula la sesi melayan bola..aku ni manusia yang tak minat bola, tapi cuba jugak.. tapi boleh aku mengantuk dan terkebil2 dalam ramai2 orang yang dok menjerit dan bersorak..aduhhh..makin lame, makin kecik kelopak mate aku nih.. tak leh jadi ni..aku kena kuar dari sini sebelum aku tertido terus dalam ni..aku pun ajak adik kuar.. turun2 aje dari tempat tu, tengok mama, sedare mare sume berada di rhu bar.. perut pun lapaaa... kena join ni.. makan time!!!
so kami satu keturunan pun merehatkan diri di tepi pantai di waktu malam..wahhh sungguh syahdu! borak2.. sampai lewat malam.then balik ke bilik dan tidoo ZzZZzzzZzZZz.
esok pagi seperti biasa..bangun, mandi dan breakfast..dan mereka masih pergi swimming.. aku xle masuk pool..sedih.. tapi aku memang tak berapa minat pool pun.aku nak mandi laut..tapi sume orang tak bagi. alaaaa..sedih =(( so aku hanya snap2 apa yang ada disekeliling aku..sangat seronok.
sementara mereka di pool,aku pergi ke pandai, merehatkan diri sebelum pulang ke shah alam untuk meneruskan perjuangan aku yang masih belum selesai. setelah puas, balik ke bilik, packing2 dan sedia untuk pulang...
tapi sebelum sampai ke kuala lumpur.. kami singgah joran gp di desaru,tapi takde pape yang menarik, kemudian ke rainforest kota tinggi waterfall..hmmmp..kecewa sangat..mahal.sorang rm7.50. tapi tidak berbaloi. kami buat ingin mandi..tapi hanya untuk melihat permandangan.. anjing banyak..tempat kotor.. makanan mahal. india je ramai..busuk.. tak berbaloi. lagi seronok sungai dan waterfall kat selangor nih. bazir duit rm70 lebih2 kt citu tanpa dapat pape.. duit tu aku leh pegi bayar bil hp aku ke.. bayar p1 aku tuk 2 bulan.. tak pun boleh bayar sewa umah..
hmmmp.. tapi itu hajat nenek aku kan. so kami ikut kan je laa walaupun terpakse membazirkan duit. 
perut mule berkeroncong..meminta makan. tidak banyak kedai makan di johor.. agak tidak seronok ke sana..
so kami terpaksa masuk ke tesco kulai untuk mencari makan..ayam penyet menjadi pilihan kami..brruuuurbbb kenyang..alhamdulillah. selesai semua itu,kami  meneruskan perjalanan ke kuala lumpur.. wuhuuu.. sampai kl dalam masa 4 jam sahaja..alhamdulillah..

kat sini la aku stay

time to sleep
(jangan tengok jerawat)

mama & jaja~ breakfast =)

me & wan =)
gile selekei aku nih.. hmmmp

pix yang aku snap dari dslr akan ku upload nanti, ni pix dari camera hp je..tu buwuk n sikit je..

4 comments:

nawa said...

bestnye holiday!!! pasnie pangkor plak kak belle!!!;)

BELLE said...

hahhaha... jom2
murah tu..
best2
masing2 start la simpan duit k

Anonymous said...

sy suda pg lotus..cntek!!

BELLE said...

hehhhe..not bad la tempat dia =))