Sunday, May 9, 2010

cerita kami!!



hi..hi..hi..readers! =)

sebelum aku nak mule menggerakkan tangan aku ni,leh tak aku gelak dulu?
 entah kenapa rasa cam ade sikit happy..
ni mau gelak besar ni.. hahahahahahahahahahahaahahahhhhhaaaahahaha...
hmmmpp okay! dah lege!
dimulakan dengan bismillah, ni sambungan entry sebelum ni.
.yang aku tak tido teman chynta longkai-longkai tuh..
tapi kali nih kami me'longkai'kan diri bukan berdua lagi tapi berLIMA.
hambekkk ko, penuh kereta saga oldschool chynta aku.
kali ni aku bawak adik-adik aku berjalan.
bukan adik kandung..bukan adik angkat..
tapi ni adik yang suke-suke hati dorang panggil aku kak belle.hahahah..
 takde la..ni roommates aku!runie..jovie..and maria.. 
disebabkan aku paling matang,bukan tua okay. dorang pon panggil aku kak belle.
 lepas amik dorang kak perdana shah alam, dalam keadaan aku sangat badmood.sepanjang perjalanan aku diam je!! hahahaha mesti dorang cuakkan..padan muke!! bluewkk..aku badmood sebab tak cukup tido la..then mama singgah mali's. beli nasik lemak ayam tuk dorang, takut dorang lapaaa..yelaa datang umah aku,takkan tak bagi makan anak-anak orang.. jahat btul aku ni kan.. untuk menunjukkan 'melayu ni bangsa mesra alam' aku melayan tetamu aku sebaik mungkin!
tapi kalau dorang rase tak cukup baik,sukati korang la ye. hehehehe..
settle je makan,duduk-duduk je kejap.. ade orang bagi salam kat luar rumah..
dalam hati aku 'sape dok bagi salam ni,takkan chynta kut..awal lagi nih'
rupanya memang chynta dah sampai..awal betul.. jarang sekali dia nak datang jemput aku seawal itu..pelik tapi benar! selalu nya aku berjanggut aku tunggu
.settle shave balik janggut tu baru dia muncul..
nak tau kenapa aku bawak adik-adik aku nih balik? sebab nak bawak dorang snap-snap pix kat klcc,jenjalan. tengok kehidupan malam minggu di tengah kota kuala lumpur.
dorang ni asal sabah,datang semenanjung untuk menuntut ilmu di dada. transport pun takde,so takde berjalan..so aku sebagai anak jati kuala lumpur meminta bantuan chynta bawak dorang ni pusing-pusing. thank you so much hubbie.
macam-macam kerenah dorang ni..sorang banyak mulut..sorang nak muntah..siap bawak plastik takut muntah dalam keta..sorang lagi emosi entah kenapa..
nampak je klcc,aku campak dorang kuar keta sekali ngan hp blackberry kuh tuk dorang meng'full'kan memorycard aku. aku duduk dalam kereta je..sesi memanjakan diri bersama si dia.
dah puas dorang snap-snap..akhirnya dorang muncul balik.nasib tak sesat dorang ni. kalau tak 1 keje lagi aku nak mencari dorang keliling klcc nih.
then kami berlima meneruskan perjalanan malam yang indah pusing semua jalan yang ada selagi tak ada jalan mati.
tetibe teringat lak yang aku ade ajak dorang ke uptown danau kota,so ke danau la destinasi kami berlima. chynta belanja aku beli charger hp,pasang screen protected and pouch blackberry. thanx hubby.walaupun barang danau, ia bermakna bagi i,sebab guna duit hasil u bekerja siang malam. berpusing-pusing 2 3 kali dalam danau tu. setiap kedai mesti stop sebab kawan chynta ni ramai, nak kena salam la..borak-borak.. hishh dia tak tau ke aku dah kepenatan n kepanasan nih.pusing punye pusing chynta berhenti kat kedai silver. chynta offer "bb nak tak rantai silver ganti tali hitam tuh? dengan outomatic nye kepala aku mengangguk" try tu..try ni.. ade 1 tu cantik,tebal sikit. tapi harga dia pun agak tebal sikit.hsihh taknak la.kesian chynta aku,penat dia carik duit,aku lak menghabiskan.so aku dicide amik yang simple but nice. harga pun boleh tahan.thank you so much chynta, i amat menghargainya.
dulu chynta tak layan aku macam ni..happy teramat sangat! runie pun dapat sehelai baju kat danau.atleast somethingkan. dah berpeluh-peluh macam air terjun ni.so gerak la dari danau.penat!
kemudian chynta stop di depan kk mart, standby and jumpa geng-geng dia..
yang dalam kereta ni, sume buat hal masing-masing.jovi main hp,runie dengan kemerengan dia, maria dengan plastik khas untuk muntah dia..adoiii
chynta seronok-seronok makan keropok n minum-minum kat luar kereta nih. hishh bosan plak aku,so aku pun turun kereta duduk disebelah chynta..memerhati mamat-mamat sakai diseberang jalan yang tak segan silu beli berbotol-botol arak, minum ditempat terbuka..bodohnye anak melayu sekarang,tak kenal mana halal dan haram! malu aku tengok. nasib baik dorang ni bukan keturunan aku,kalau tak siap la.. aku bantai sampai mati..ehh salah..aku takleh bantai..aku tak kuat..aku hantar chynta and the geng pegi bantai dorang..mati lagi baik la!! dari dorang dok tambah dosa je.
bukan minum arak je,tapi pakej dengan memekak,menyalak macam anjing pon ade..
perut sekor-sekor buncit macam b**i.
arghhh..nyahkan mereka dari fikiran ku, baik tengok chynta borak-borak ngan kawan-kawan dia.. tak pun tengok mat rempit willy-willy depan nih..lagi best! heheheh
then meng'longkai'kan diri bersambung. pusing-pusing mencari kereta excident. tapi malangnya, takde rezeki. peluang adik-adik aku nak tengok excident pun tak tercapai..
takpe la..maybe next time okay!! dalam pukul 4am konvoi 5 kereta ke jalan 222 petaling jaya, makan nasik lemak n otak-otak sedap.. wuhuuu.. rindu woo.. mama tau aku makan pepagi buta ni mampus kena bebel. selesai semua tu..akhir sekali, shah alam destinasi kami seterusnya untuk hantar adik-adik ku ni balik rumah. sian chynta dah 3 hari berturut-turut tak tido d sebabkan melayan kerenah aku. akhir sekali melawati adalah tempat yang dituju..chynta tak cicirkan aku,tapi dia pon same masuk rumah tumpang tido. layan chynta kejap then aku naik atas dan tido..
itu lah cerita malam minggu aku sebagai seorang gf callman =)

No comments: