Monday, May 24, 2010

rindu

hie..
assalamualaikum..
juz nak update tentang aku di hujung minggu ni selepas habis exam khamis lepas
after paper, petang nye mama terus jemput di shah alam untuk bawa pulang ke melawati
sambil aku membawa gendong baju-baju kotor untuk di basuh di rumah
ahaaaa~ itu tanda nya aku malas nak basuh gune tangan la tu..
ape gune ade washer michine. hehhehehehe..
sesampai je rumah, campak baju kotor di belakang..terus online poker!
ahaaaa..aku kan gile poker!
dan aku call orang yang aku rindu-rinduan setiap hari..
ehee..ingatkan nak jumpe.nak pass balik sume rindu ni kat dia..
tapi jawapan dia menghampa kan aku...bz dengan workshop~
hmmp..takpela sayang,nak simpan duit kawin ye..
aku pikir positif, takkan nak melenting..marah-marah dia lak kan..
kalau dia tak keje,tak simpan duit..bengkel tu tak hidup..
kang aku kawin susah.. bengkel tu kan usaha dia selama ini.
heheheeh~
di sebabkan chynta tak jadi datang, aku menghabiskan masa aku hanya di depan laptop.
poker..poker..dan.. poker..
mama pun dah penat nak bebel, mama hanya membiarkan aku dengan dunia aku dari aku keluar rumah entah kemana nanti!! merayap..mencari excident..hahhaa..sebelum ni chynta aku callman..sekarang tidak lagi!
takde lagi excident, takde lagi tengok orang mati, takde lagi tengok callman berebut kereta.. takde lagi aku tercongok dalam keta sensorang sampai tertido tunggu chynta deal ngan owner. takde lagi tunggu chynta jemput tengah malam untuk longkai-longkai
itu semua hanya tinggal kenangan. urghhhh..rindu!

sabtu~ aku kebosanan di rumah, so aku decide nak ajak mama keluar..okay, kami ke jusco wangsa maju. niat sebenar nak teman mama cari baju kerja, then adik ku pun sampai..so kami berjalan bertiga.
makan-makan, pegang-pegang sane sini.. akhirnya aku dapat pow mama seluar jeans ROMP 2 pasang..thanx mama..love u so much. tapi yang lebih menguntungkan adalah kami banyak dapat benda free harini..
syiokkk woo..
beli jeans dapat tshirt, beli donut rm12 dapat free 2 latte harga rm17, bayar membership card dapat voucher rm60..so kami anak beranak dapat la beli underwear 2 set sorang.. ahaaa..bongok tol aku nih..ni pun nak di ceritakan..yang penting harini adalah rezeki kami..happy sangat! syukur YA ALLAH
ahhh tidak lupa jugak donut kegemaran chynta,aku ni suke menggembirakan dia, walaupun aku sendiri selalu dikecewakan.,ehhh aku tak bagitau yang aku keluar ke jusco,mati aku! dan tergerak lah hati aku ni untuk call chynta,dan akhirnya kegembiraan aku telah di ragut oleh dia..sedih =(
dia dah datang melawati, tunggu di depan rumah. tapi aku takde kat  rumah. terus dia balik ampang..
huwaaaaaaaaaaa.... dia takde credit nak call aku.bongok nye aku..kenapa la tak call dia sebelum keluar rumah? dan dan aku terMENANGIS di jusco. depan orang ramai oke..dah tak boleh control.. sedih sangat.
beria aku nak jumpa,RINDU. tapi ini je aku dapat.. adoiiii, lagi aku lap air mata, lagi laju ia jatuh..hishh bikin malu je aku ni. akhirnya mama dan jaja pujuk aku..eheheheh..nak tau ayat mereka apa?
kakak..balik nanti kita main poker ye? ahaaa..terus terdiam aku!! dan memang itu yang aku laku kan sebaik sahaja sampai di rumah.. chynta janji nak datang balik ke melawati tengah pagi, aku sebagai awek yang sangat memahami pun menasihatkan dia tak perlu lah datang, esok pagi dia akan ke sepang..sprint test!
aku pun mempokerkan diri hingga ke subuh, then baru aku tido..ahaaa gile nye anak dara... tengah hari baru bangun, nasib baik mood mama cun.. tak kena marah! so ahad, aku, mama dan jaja hanya menggolekkan diri sahaja di rumah. malas nak keluar. macam biasa aku dan jaja aku mempokerkan diri lagi.
eheeeeeee~~ malam mula menunjukkan diri dan aku masih di depan laptop. akhirnya chynta call.
i dah nak sampai rumah u!cakap haritu nak makan laksa.. haaaa?? mati, aku tak mandi lagi.kelam kabut aku bersiap. kesian chynta kena tunggu aku bersiap-siap. 
kami memilih MEMORY CORNER di taman melati..yey..dapat laksa..dah lame aku nak makan bersama chynta kat sane..akhirnya termakbul.. aku dengan chynta ni, kalau nak dapat sesuatu.. insyaALLAH boleh. tapi di antara cepat atau lambat je..bukan lambat sehari dua.. tapi ada yang makan bertahun-tahun jugak la..
atleast dia still tunaikan janji kan. lepas makan kami pun balik, dah takde tempat lain untuk di tuju, dulu lain la.. ke town la kami..sekarang tidak lagi.
duduk rumah and teman chynta online..wahh ramai perempuan add dia kat FB. hishh ni yang jeles ni.
sabar belle..sabar...kawan-kawan lame dia je tuh..
sambil dia online, itu la masa keemasan aku untuk menyental muke dia.. membersihkan segala kekotoran yang ade. haaa amik kau..habis semua aku sental. chynta pula suka di layan macam tu, di layan, di belek sana sini..
urut badan dia, kesian penat bekerja kata nya..nasib baik la aku ni gagah jugak untuk mengurut dia yang lagi besar dari aku..akhir sekali aku siapkan air milo panas, donut cokelat dia dan kami layan muvee bersama...
selesai semua itu, aku garukan badan dia untuk dia tido lena.. krokhh..krokhh.krokhh..
pukul 7 pagi aku kejut untuk dia bersiap pegi kerja..
selesai lah sudah cerita aku dan chynta di hujung minggu..
 apa yang di harapkan oleh seseorang tidak menjadi seperti dirancang bermaksud apa yang terjadi selepas itu adalah yang lebih terbaik...macam aku, beria nangis..then esoknya lagi gembira dari apa yang di rancang..
hehheheheheh~ hubby fairuzzen, i love you so much 








2 comments:

Runnie A Rasad✿ said...

haloo aku comment lg cni bha hehehe

BELLE said...

thnx monk